bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

===============================pag.6

Lectia 1: DESCRIEREA UNUI CALCULATOR PERSONAL

1.1. Arhitectura Hardware

Când vorbim despre calculatoare personale trebuie sa abordam urmatoarele notiuni:

• Hardware

• Software

• Bit

• Byte (sau octet)

Termenul HARDWARE provine din limba engleza si se refera la componentele fizice ale unui

echipament de calcul iar termenul SOFTWARE se refera la aplicatiile sau programele ce ruleaza pe un calculator.

Pentru a stoca informatii se utilizeaza urmatoarele unitati de masura:

Bit: unitatea de baza pentru stocarea informatiei. Un bit poate avea numai doua stari reprezentate prin valorile 1 sau 0, Adevarat (True) sau Fals (False). In scrierea curenta se prescurteaza cu b (litera mica) si este utilizat drept unitate de masura. Exemple:

Kb - kilobiti Mb - megabiti

Byte: sau octet ((N) traducerea in lb.romana) reprezinta o succesiune de 8 biti. In scrierea curenta se prescurteaza cu B (litera mare) si este utilizat drept unitate de masura pentru datele stocate.

Exemple:

KB kilobytes : 1 KB = 1024 B ~1000 B ((N) semnul ~ se citeste aproximativ)

MB megabytes : 1 MB = 1024 KB (= 1046576 B este optional de stiut) ~1000KB ~1 000 000 B

GB gigabytes : 1GB = 1024 MB ~1000 MB ~1 000 000 KB ~1 000 000 000 B

TB terabytes : 1TB = 1024 GB ~1000 GB ~1 000 000 MB ~1 000 000 000 KB ~1 000 000 000 000 B (o mie de miliarde)

 

===============================pag.7

Indiferent de tipul sau, un calculator este compus din urmatoarele module principale:

1. Unitatea Centrala de Prelucrare sau UCP (CPU = Central Processing Unit): reprezinta “creierul” calculatorului; este componenta care supervizeaza operatiile efectuate de catre toate celelalte module.

2. Memoria de lucru sau RAM (RAM= Random Access memory): este o memorie volatila, acest lucru insemnând ca datele sunt stocate in RAM numai pâna când informatii noi le suprascriu pe cele vechi sau pâna la repornirea sistemului. ((N) jocurile cand se incarca, "loading", de fapt aici se incarca din memoria permanenta)

3. Memoria permanenta: reprezinta memoria unde pot fi stocate permanent datele.

4. Echipamente periferice de intrare: sunt acele echipamente prin intermediul carora utilizatorul poate introduce informatii in vederea procesarii lor.

Exemple de periferice de intrare: tastatura, mouse, etc.

5. Echipamente periferice de iesire: sunt acele echipamente care permit vizualizarea informatiei procesate.

Exemple de periferice de iesire: monitor, imprimanta, plotter, etc.

 

Privind la echipamentul de calcul din fata Dvs. pot fi distinse urmatoarele elemente hardware:

H1. Carcasa calculatorului (eng.case):

Este o cutie din metal in interiorul careia se se afla componentele de baza ale unui echipament de calcul. Forma carcasei poate fi de mai multe tipuri.

 

Pe panoul frontal al carcasei se afla urmatoarele elemente:

     -Butonul POWER: permite punerea sub tensiune a echipamentului de calcul, cât si deconectarea acestuia

     -Butonul RESET: permite reincarcarea sistemului de operare; memoria de lucru este stearsa ca si cum echipamentul ar fi fost scos de sub tensiune. Este util in cazurile in care echipamentul de calcul s-a blocat sau pentru efectuarea anumitor configurari.

     -Unitatea pentru discheta: lacas pentru introducerea dischetelor

     -Unitatea pentru CD-ROM (CD-RW): lacas pentru introducerea discurilor CD-ROM (CD-RW)

     -(N) Uniteatea pentru DVD: lacas pentru introducerea discurilor DVD

     -(N) mufe USB: pentru conectarea echipamentelor periferice (camera web, aparat foto, ...)

    

===============================pag.10 (si un rand din 9)

In RAM sunt stocate urmatoarele tipuri de aplicatii/date:

-sistemului de operare ((N) ex: Windows)

-programele software necesare comunicarii cu perifericele (drivere) ((N) ex: driver-ul de imprimanta sau de placa video)

-datele de lucru curente ((N) ex: documentul (fisierul doc),  fisierul mp3 (melodia))

-programe de lucru curente ((N) ex: Microsoft Word, WinAmp)

 

===============================pag.17

1.2. Software de baza

Pe un echipament de calcul pot exista urmatoarele tipuri de software (programe, aplicatii):

     CMOS Setup: BIOS (Basic Input Output System)

     Sistemul de operare: Sistemul de operare este programul prin intermediul caruia utilizatorul comunica cu echipamentul sau. Sistemul de operare joaca rolul de translator intre limbajul masina si limbajul uman. El dispune de un set de comenzi pe care utilizatorul le cunoaste si le foloseste.

(N) exemple: Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Windows Millenium, Windows NT, Windows 98, Windows 95, Windows 3.1, MS DOS.

In momentul in care un echipament de calcul este pus sub tensiune are loc automat procesul de

incarcare al sistemului de operare, proces care se mai numeste bootare.

     Utilitare: Sunt programe cu scop utilitar, care ajuta la administrarea, intretinerea si depanarea echipamentelor de calcul. Exemple de astfel de programe: Disk Defragmenter, Scan Disk, Explorer, System Monitor, Character Map, etc. ((N) Norton Commander)

     Aplicatii:O aplicatie este tot un program, dar un program destinat unui anumit scop, pentru a fi utilizat intr-un domeniu de activitate si care se cumpara separat de sistemul de operare. Exemple de aplicatii: programe de contabilitate, gestiune, facturare; programe pentru procesarea textelor (Word, Wordperfect, Write); programe pentru proiectare; etc.

      Drivere

     Virusi

1.3.Despre retele de calculatoare

1.4.Exercitii